Działalność gospodarcza organizacji pozarządowej może budzić wątpliwości. Bo czy skoro zarabia pieniądze to, czy trzeba ją jeszcze wspierać? Jedno nie wyklucza drugiego, zwłaszcza jeśli produkty, które tworzy pomagają nie tylko ciału czy ładniejszemu lub wygodniejszemu życiu.
Feminoteka jest świetnym przykładem, że misja firmy idzie w parze z misją fundacji, a zwinność zarówno NGO jak i jej działalności gospodarczej jest kluczowa: manufaktura Samo Dobro zrewolucjonizowała swój model działania po wybuchu wojny w Ukrainie. Posłuchaj tego podcastu i dowiedz się jak!
Samo Dobro — świetny pomysł na prezenty i firmowe giftpacki: https://samodobro.pl/
Z odcinka dowiesz się:
- skąd wziął się pomysł na Samo Dobro,
- jakie były obawy przy tworzeniu działaności gospodarczej fundacji,,
- jak społeczność danego NGO może zareagować na taki ruch,
- czy fundraising nadal jest potrzebny,
- jak poradzić sobie z zarządzaniem szybko powiększonym zespołem.
🐉 Rozmawia mec. Jacek Olejarz
⚫️ Joanna Piotrowska — założycielka Feminoteki. Pedagożka, andragożka, trenerka samoobrony i asertywności dla kobiet i dziewcząt WenDo, trenerka i ekspertka antyprzemocowa. Absolwentka Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Studium Poradnictwa i Interwencji Kryzysowej organizowanego przez Instytut Psychologii Zdrowia. Laureatka nagrody Złoty Telefon przyznawany przez Niebieską Linię osobom szczególnie zaangażowanym w przeciwdziałanie przemocy. Prowadzi manufakturę Samo Dobro, markę kosmetyczną fundacji Feminoteka – ekologiczną, naturalna, wegańską.
Zobacz na YouTube:
Zobacz na Spotify: